Millî Eğitim Bakanlığı ve UNICEF iş birliği ile yürütülen “Erken Çocukluk Eğitiminde Kalite ve Erişimin Artırılması Projesi” kapsamında Balıkesir’de 180 okul öncesi öğretmeni eğitim aldı.
Hedef gruplarını; erken çocukluk eğitimi (EÇE) hizmetlerine, sınırlı erişimi olan veya hiç erişimi olmayan dezavantajlı topluluklardaki 0-6 yaş aralığındaki çocuklar ve onların ebeveynler/bakıcıları ile okul öncesi öğretmenleri, okul müdürleri ve diğer EÇE hizmet sağlayıcılarının oluşturduğu proje ile; dezavantajlı çocuklar başta olmak üzere tüm çocukların erken çocukluk eğitimi hizmetlerine erişimi, sunulan eğitimin kalitesinin artırılması, erken çocukluk eğitimi hizmetlerinin yaygınlaştırılması ve çeşitlendirilmesi hedefleniyor.
Kasım 2020’de resmî olarak başlayan proje ile “Standartların iyileştirilmesi, programın güncellenmesi ve yeni materyaller geliştirilmesi yoluyla erken çocukluk eğitim hizmetlerinin kalitesi artırılacaktır.” hedefi doğrultusunda Okul Öncesi Eğitim Programı ve materyalleri de güncelleniyor. “Erken Çocukluk Eğitiminde (EÇE) Kalite ve Erişimin Arttırılması” projesinin desteklediği erken çocukluk eğitimi hizmetleri, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullardaki örgün eğitim ile oyun odalarında yaygın eğitim fırsatlarını, alternatif ve esnek zamanlı eğitim modelleri ile de toplum temelli uygulamaları içeriyor.
Türkiye genelinde birçok okul öncesi öğretmen ve okul idarecilerinin yer aldığı proje kapsamında ilimizde görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin bilgi ve farkındalıklarının artırılmasının amaçlandığı hizmet içi eğitim faaliyetleri düzenlendi. Balıkesir Karesi ilçesi Wilmont Hotel’de, Müdürlüğümüz Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Birimi tarafından düzenlenen eğitimlere 20 ilçemizden 180 okul öncesi öğretmeni katıldı.
Proje ile ilgili değerlendirmelerde bulunan İl Millî Eğitim Müdürü Ali Tatlı, “Bakanlığımızın politikaları doğrultusunda yapılan yatırımlar ve çalışmalar ile ilimizde okul öncesi okullaşma; 2023 yılında 3-5 yaş grubu %64, 4-5 yaş grubu %81, 5 yaş grubu ise %95’e ulaştı. Geleceğimiz olan çocuklarımızın kimliğinin ve kişiliğinin inşasının ilk başlangıcı erken çocukluk dönemi çok kritik bir yaş grubudur. Bu dönemdeki çocuklarımıza verilen eğitimler ve yaklaşımlar onların hayat alt yapılarını oluşturup şekillendirmektedir. Sahada öğrenciye ilk dokunan, eğitimin en önemli yapıtaşlarından aileler ile de iletişimi sağlayan okul öncesi öğretmenlerimizin mesleki gelişimlerinin artırılması hedefiyle gerçekleştirilen eğitime gösterdikleri ilgiden dolayı değerli öğretmenlerimize teşekkür ediyorum.” dedi.